Hosted by uCoz

ПРЕДЛОЖЕНИЯ СГОО «РАДУГА» к проекту Закона Украины «Об общественных организациях» (2008г.)

В начале закона отсутствуют определение терминов используемых в законе, так непонятно, что под словом ЛЕГАЛИЗАЦИЯ, АККРЕДИТАЦИЯ, ХОЗЯЙСТВЕННАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ ОБЩЕСТВЕННЫХ ОРГАНИЗАЦИЙ (НЕПРИБЫЛЬНАЯ) и т. п. понимают законотворцы. Например, определение «хозяйственная деятельность» данное в хоз кодексе Украины противоречит сути деятельности общественных организаций. Более подходит определение ХКУ «нехозяйствующий субъект осуществляющий хозяйственное обеспечение». К чему на наш взгляд относиться продажа товаров и услуг связанных с уставной деятельностью общественной организации, выплата зарплаты за такую работу и т. п. Поскольку выпуск таких товаров и услуг не является основной целью общественной организации, он ее просто обеспечивает, является не обходимым, конечная же цель имеет социальный, общественный результат. Например социальные услуги гражданам.
4. У разі відсутності підстав для відмови у державній реєстрації орган легалізації вносить до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відомості про юридичну особу, видає свідоцтво про державну реєстрацію в порядку, передбаченому Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" та примірник статуту з відміткою органу легалізації про проведення державної реєстрації юридичної особи.
2. Рішення про відмову у легалізації повинно містити всебічне обґрунтування такої відмови та порядок його оскарження.
Порядок обжалования должен определяться не решением об отказе а настоящим законом!
3. Отримана заява розглядається у Міністерстві юстиції України протягом десяти робочих днів з дати її надходження. Рішення про надання статусу "всеукраїнська" повідомляється громадській організації письмово не пізніше наступного робочого дня від дати його прийняття.
При наявності підстав для відмови в наданні громадській організації статусу "всеукраїнська", Міністерство юстиції України, у межах визначеного цією статтею строку не пізніше наступного робочого з дати прийняття письмово повідомляє громадську організацію про прийняте рішення.
Так же конкретно перечислить причины отказа! Как в ст.8.
3. Громадська організація припиняється в результаті реорганізації шляхом передання всіх належних їй активів, прав та обов’язків іншим непідприємницьким товариствам (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або у результаті ліквідації (саморозпуску, примусового розпуску). – кто правоприемник- необходимо прописать еще раз четко и однозначно
4. Реорганізація (злиття, приєднання, поділ, перетворення) громадської організації здійснюється відповідно до Цивільного кодексу України та її статуту. – неопределенно почва для злоупотреблений, т.к. по разному и разные стати можно трактовать. Поэтому так же необходимо прописать еще раз четко и однозначно.
6. У разі ліквідації громадської організації майно, що залишилось, передається іншим громадським організаціям зі спорідненими статутними цілями. Якщо такі громадські організації не визначено, або якщо вони не прийняли майно у встановленому законодавством порядку, таке майно переходить у власність держави.
«Фундаментальні принципи щодо статусу неурядових організацій в Європі» на это счет говорят:
« 55. Для одержання її активів у випадку її ліквідації НУО може визначити спадкоємця, але тільки після того, як її борги були погашені, і будь-які права донорів щодо повернення виплат були
задоволені. Таким спадкоємцем повинна звичайно бути НУО із сумісними цілями, але в тому випадку, коли цілі, діяльність або засоби, використовувані НУО для досягнення цих цілей, визнані незаконними - спадкоємцем повинна бути держава. У попередньому випадку і у випадку, коли не призначено ніякого спадкоємця, власність повинна бути передана іншій НУО чи юридичній особі, яка найбільшою мірою відповідає її цілям або повинна використовуватися
з цими ж цілями державою.» - Это большая разница, просто передать государству или «але в тому випадку, коли цілі, діяльність або засоби, використовувані НУО для досягнення цих цілей, визнані незаконними… чи юридичній особі»!
Необходимо изложить этот пункт в редакции, как она есть в Принципах НУО Европы и дать определение «спорідненими статутним цілям» ….иначе это только суд может трактовать.

С учетом других статей этого проекта складываеться ситуация дающая возможность бесконечных проверок неугодных, конкурентных общественных организаций любыми фискальными и правоохранительными органами, на основании написаных кем кугодно(в том числе и подставными лицами на заказ) жалоб, в т.ч. необоснованных. Оспорпить законность таких проверок, как и действия проверяющих по действующему законодательству Украины в суде невозможно. А их результаты последствии дадут прокуратуре повод для необоснованных подозрений и возбуждении уголовного дела с признаками мошенничества, вымогательстве денег у граждан, нелегальной предпринимательской деятельности, и т.п.
Пока что Закон, в таком виде можно смело заносить в перечень тех, с которыми Юстиции Украины определено бороться, как способствующими развитию коррупции. Бюрократическая часть с регистрацией составляет - 90% закона, что не делает его жизнеспособным и принесет немало проблем новаторам,
РОЗДІЛ IV. ПРАВА ГРОМАДСЬКИХ ОРГАНІЗАЦІЙ ТА НЕКОМЕРЦІЙНА ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ
Ужасно плохо проработан
4) надавати ідейну, організаційну та майнову підтримку іншим громадським організаціям, надавати допомогу в їх утворенні; добавить : и другим субъектам хозяйствования – т.е. предприятиям! Поскольку в п.2) есть «2) виступати учасниками цивільно-правових відносин;»
Дать четкое определение общественной организации как «нехозяйствующий субъект занимающийся хозяйственным обеспечением» в соответствии с определениями ХКУ.
2. Кошти, отримані громадською організацією з державного та місцевого бюджетів, не можуть спрямовуватись на підтримку діяльності інших громадських організацій.
А на поддержку предприятий могут? А если в рамках совместного целевого социального проекта с предприятием, в рамках региона обеспечивающегося из бюджета организация привлекла предприятие, или другую организацию для выполнения работ по выполнению уставных задач и оплатила ей труд привлеченных работников, как субподрядчику? И какой тогда смысл во взаимодействии организаций? Если например они все бояться со СПИДом по всей Украине, почему нельзя поддержать на деньги с гос. бюджета организацию в наиболее слабом регионе? Если к примеру некая организация выиграла гранд обеспеченный гос. Деньгами по борьбе со СПИДом и помогает аналогичным организациям целевым образом, что в этом случае плохого? Необходимо уточнить этот пункт!
Стаття 21. Некомерційна господарська діяльність громадських організацій
1. З метою виконання статутних завдань і цілей зареєстровані громадські організації, можуть здійснювати необхідну ( слово «необхідну» убрать иначе это повод для споров в хоз суде, была ли та или иная деятельность необходима или нет….!) некомерційну господарську діяльність (обязательно добавить уточнение: -«непосредственно или путем создания предприятий) без мети розподілу прибутку, засновувати підприємства, установи та організації.
Фразу: - «засновувати підприємства, установи та організації», убрать от сюда и отнести в раздел права организаций.

«Фундаментальні принципи щодо статусу неурядових організацій в Європі» на это счет говорят:
« 4. НУО не мають за первинну мету одержання прибутку. Вони не розподіляють прибутки, що є результатом їхніх дій серед їхніх членів чи засновників, але використовують їх для досягнення своїх цілей.» - это совсем иное нежели без мети розподілу прибутку.
В Принципах, речь вообщене не ведеться о том, что распределение прибыли может выступать в качестве цели организации. Как утверждение это полностью безгармотно, целью, основной или не основной может выступать либо не выступать - получение прибыли! Не стоит позориться в юридической безграмотности перед мировым сообществом.

Стаття 19. Права громадських організацій
«2) виступати учасниками цивільно-правових відносин;»
«Фундаментальні принципи щодо статусу неурядових організацій в Європі» на это счет говорят:
«13. НУО з правосуб'єктністю може брати участь у будь-яких законних економічних, ділових чи комерційних діях для того, щоб підтримувати свою неприбуткову діяльність без необхідності
будь-якого спеціального дозволу, але завжди підлягати будь-яким ліцензійним чи регулюючим вимогам, що застосовуються до вказаних дій.»

Необходимо изложить этот пункт в редакции, как она есть в Принципах НУО Европы, иначе неопределенное толкование дает повод для судебных тяжб и разъяснений.

Немаловажный П. 57. Фундаментальных принципов в данном пректе к сожалению, почемуто не нашол отражения в части подчеркнутого:
« 57. Повинні бути ясні, об'єктивні стандарти для будь-якої прийнятності НУО щодо будь-якої форми суспільної підтримки, на кшталт готівки і звільнення від прибуткового та інших податків чи зборів на членські внески, кошти і товари, отримані від донорів чи урядових і міжнародних органів, доходи від інвестицій, орендну плату, гонорари, економічну діяльність і майнові угоди, а також як стимул для пожертвувань через відрахування з оподатковуваного прибутку чи кредити.

Стаття 22. Державний контроль за діяльністю громадських організацій
1. Контроль за діяльністю громадських організацій здійснюють державні органи на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені законами України. – тоже ни какой конкретики, значит проверять будут все кому не лень…Так не пойдет четко указать перечень кто и что контролирует. И чтоб как можно меньше было контроля.
3. У випадку, якщо до органу легалізації надійшла скарга від особи або інформація від державних органів стосовно порушення громадською організацією законодавства про громадські організації, представники органу легалізації мають право перевірити факт порушення шляхом присутності на заходах громадської організації, отримання необхідних документів та/або пояснень.
Что значит «скарга від особи» – это просто донос в НКВД в духе 1937 года. Наверное уточнить нужно что от лица, которое было в хозяйственных или общественных отношениях с организацией, не позже чем в течении 1 года. При наличие каких либо доказательств, фактов, подтверждающих указанные нарушения. А то кверулянты просто будут писать во все инстанции и организацию замучают проверками. Такой подход не приближает вовсе к европейским нормам а отбрасывает назад в историю.
4. Рішення державних органів, що здійснюють контроль, можуть бути оскаржені у встановленому законом порядку до суду. – не смешите народ.
Согласно действующего законодательства Украины ни какие действия проверяющих, (особенно по жалобе) просто невозможно обжаловать в суде, поскольку процедура такая законом не предесмотрена. Суды даже не принимают заявлений. Могу показать прецеденты на своем опыте. Милицию, налоговую, налоговую милицию, БЭП, прокуратуру и пр. действии можно обжаловать только если проверка осуществлялась в рамках уголовного дела.
«Фундаментальні принципи щодо статусу неурядових організацій в Європі» на это счет говорят:
« Нагляд
66. Для того, щоб забезпечити права інших, включаючи її членів і членів інших неурядових організацій, НУО можуть підлягати регулюванню, але вони повинні користуватися перевагами презумпції, що будь-яка діяльність є законною за відсутності протилежних
доказів.
67. НУО не повинні підлягати будь-якому повноваженню на обшук їхніх приміщень і вилучення звідти документів та інших матеріалів без об'єктивних підстав для вжиття таких заходів і попереднього судового дозволу.
68. Адміністративний, цивільний і/чи кримінальний процес може бути належною реакцією в разі, якщо є обгрунтовані підстави вважати, що НУО з правосуб'єктністю не дотримала вимог щодо набуття такої правосуб'єктності.
69. НУО повинні взагалі бути здатними подавати звернення про припинення адміністративної акції, яка вимагає, щоб вони припинили певну діяльність. Відмова на звернення про припинення повинна бути предметом, що тягне судове оскарження.
70. У більшості випадків відповідною санкцією проти НУО є проста вимога внести зміни у її діяльність і/чи накладення адміністративного, цивільного чи кримінального покарання на неї
і/чи на будь-яких безпосередньо відповідальних осіб. Покарання повинні бути засновані на чинному законі і дотримуватися принципу пропорційності.
71. У виняткових обставинах і тільки з непереборними доказами діяльність НУО може призвести до її розпуску…
73. Фундаментальні принципи визначають, що розпуск НУО - кінцеве покарання - повинен використовуватися тільки в крайньому випадку. Такі справи повинні бути надзвичайно рідкісними, і потрібно довести, що є дуже вагома підстава для вживання заходів цього виду. Хоча обгрунтованість цього засобу може видаватися виправданою, він повинен, у свою чергу, також підлягати ефективному судовому розгляду.»

В данном же пректе:
« 2. Підставами для прийняття рішення про примусовий розпуск (ліквідацію) громадських організацій є: -
4) неподання зареєстрованими громадськими організаціями протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону;»
За А вы так прессовать хотите общественные организации…. А если не велась работа или деятельность, нет бухгалтера, ни кто на это внимание вообще не обращал, сначала не была зарегистрирована, потом зарегистрировали ….(особенно в молодежных организациях) ветеранов, инвалидов) Вообще такие суровые меры противоречат и ХКУ!
«Фундаментальні принципи щодо статусу неурядових організацій в Європі» на это счет говорят:
« Основні принципи
8. НУО з правосуб'єктністю повинні мати ті ж самі можливості, які загалом мають й інші юридичні особи, підлягати тим самим адміністративним, цивільним і кримінальним зобов'язанням і санкціям, які взагалі застосовні до них.»

Законодательством Украины определены меры присечения за подобные нарушения, это как правило админ штраф для юр и физ лиц порядка 170 грн!!! Т.о. по отношению к общественным организациям меры ужесточены быть не могут. Это противоречит Украинскому и международному законодательству.
Т.о. п. «4) неподання зареєстрованими громадськими організаціями протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону;» ни как не может быть поводом для роспуска организации, его необходимо исключить.ПРЕДЛОЖЕНИЯ СГОО «РАДУГА»
к проекту Закона Украины «Об общественных организациях»

В начале закона отсутствуют определение терминов используемых в законе, так непонятно, что под словом ЛЕГАЛИЗАЦИЯ, АККРЕДИТАЦИЯ, ХОЗЯЙСТВЕННАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ ОБЩЕСТВЕННЫХ ОРГАНИЗАЦИЙ (НЕПРИБЫЛЬНАЯ) и т. п. понимают законотворцы. Например, определение «хозяйственная деятельность» данное в хоз кодексе Украины противоречит сути деятельности общественных организаций. Более подходит определение ХКУ «нехозяйствующий субъект осуществляющий хозяйственное обеспечение». К чему на наш взгляд относиться продажа товаров и услуг связанных с уставной деятельностью общественной организации, выплата зарплаты за такую работу и т. п. Поскольку выпуск таких товаров и услуг не является основной целью общественной организации, он ее просто обеспечивает, является не обходимым, конечная же цель имеет социальный, общественный результат. Например социальные услуги гражданам.
4. У разі відсутності підстав для відмови у державній реєстрації орган легалізації вносить до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відомості про юридичну особу, видає свідоцтво про державну реєстрацію в порядку, передбаченому Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" та примірник статуту з відміткою органу легалізації про проведення державної реєстрації юридичної особи.
2. Рішення про відмову у легалізації повинно містити всебічне обґрунтування такої відмови та порядок його оскарження.
Порядок обжалования должен определяться не решением об отказе а настоящим законом!
3. Отримана заява розглядається у Міністерстві юстиції України протягом десяти робочих днів з дати її надходження. Рішення про надання статусу "всеукраїнська" повідомляється громадській організації письмово не пізніше наступного робочого дня від дати його прийняття.
При наявності підстав для відмови в наданні громадській організації статусу "всеукраїнська", Міністерство юстиції України, у межах визначеного цією статтею строку не пізніше наступного робочого з дати прийняття письмово повідомляє громадську організацію про прийняте рішення.
Так же конкретно перечислить причины отказа! Как в ст.8.
3. Громадська організація припиняється в результаті реорганізації шляхом передання всіх належних їй активів, прав та обов’язків іншим непідприємницьким товариствам (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або у результаті ліквідації (саморозпуску, примусового розпуску). – кто правоприемник- необходимо прописать еще раз четко и однозначно
4. Реорганізація (злиття, приєднання, поділ, перетворення) громадської організації здійснюється відповідно до Цивільного кодексу України та її статуту. – неопределенно почва для злоупотреблений, т.к. по разному и разные стати можно трактовать. Поэтому так же необходимо прописать еще раз четко и однозначно.
6. У разі ліквідації громадської організації майно, що залишилось, передається іншим громадським організаціям зі спорідненими статутними цілями. Якщо такі громадські організації не визначено, або якщо вони не прийняли майно у встановленому законодавством порядку, таке майно переходить у власність держави.
«Фундаментальні принципи щодо статусу неурядових організацій в Європі» на это счет говорят:
« 55. Для одержання її активів у випадку її ліквідації НУО може визначити спадкоємця, але тільки після того, як її борги були погашені, і будь-які права донорів щодо повернення виплат були
задоволені. Таким спадкоємцем повинна звичайно бути НУО із сумісними цілями, але в тому випадку, коли цілі, діяльність або засоби, використовувані НУО для досягнення цих цілей, визнані незаконними - спадкоємцем повинна бути держава. У попередньому випадку і у випадку, коли не призначено ніякого спадкоємця, власність повинна бути передана іншій НУО чи юридичній особі, яка найбільшою мірою відповідає її цілям або повинна використовуватися
з цими ж цілями державою.» - Это большая разница, просто передать государству или «але в тому випадку, коли цілі, діяльність або засоби, використовувані НУО для досягнення цих цілей, визнані незаконними… чи юридичній особі»!
Необходимо изложить этот пункт в редакции, как она есть в Принципах НУО Европы и дать определение «спорідненими статутним цілям» ….иначе это только суд может трактовать.

С учетом других статей этого проекта складываеться ситуация дающая возможность бесконечных проверок неугодных, конкурентных общественных организаций любыми фискальными и правоохранительными органами, на основании написаных кем кугодно(в том числе и подставными лицами на заказ) жалоб, в т.ч. необоснованных. Оспорпить законность таких проверок, как и действия проверяющих по действующему законодательству Украины в суде невозможно. А их результаты последствии дадут прокуратуре повод для необоснованных подозрений и возбуждении уголовного дела с признаками мошенничества, вымогательстве денег у граждан, нелегальной предпринимательской деятельности, и т.п.
Пока что Закон, в таком виде можно смело заносить в перечень тех, с которыми Юстиции Украины определено бороться, как способствующими развитию коррупции. Бюрократическая часть с регистрацией составляет - 90% закона, что не делает его жизнеспособным и принесет немало проблем новаторам,
РОЗДІЛ IV. ПРАВА ГРОМАДСЬКИХ ОРГАНІЗАЦІЙ ТА НЕКОМЕРЦІЙНА ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ
Ужасно плохо проработан
4) надавати ідейну, організаційну та майнову підтримку іншим громадським організаціям, надавати допомогу в їх утворенні; добавить : и другим субъектам хозяйствования – т.е. предприятиям! Поскольку в п.2) есть «2) виступати учасниками цивільно-правових відносин;»
Дать четкое определение общественной организации как «нехозяйствующий субъект занимающийся хозяйственным обеспечением» в соответствии с определениями ХКУ.
2. Кошти, отримані громадською організацією з державного та місцевого бюджетів, не можуть спрямовуватись на підтримку діяльності інших громадських організацій.
А на поддержку предприятий могут? А если в рамках совместного целевого социального проекта с предприятием, в рамках региона обеспечивающегося из бюджета организация привлекла предприятие, или другую организацию для выполнения работ по выполнению уставных задач и оплатила ей труд привлеченных работников, как субподрядчику? И какой тогда смысл во взаимодействии организаций? Если например они все бояться со СПИДом по всей Украине, почему нельзя поддержать на деньги с гос. бюджета организацию в наиболее слабом регионе? Если к примеру некая организация выиграла гранд обеспеченный гос. Деньгами по борьбе со СПИДом и помогает аналогичным организациям целевым образом, что в этом случае плохого? Необходимо уточнить этот пункт!
Стаття 21. Некомерційна господарська діяльність громадських організацій
1. З метою виконання статутних завдань і цілей зареєстровані громадські організації, можуть здійснювати необхідну ( слово «необхідну» убрать иначе это повод для споров в хоз суде, была ли та или иная деятельность необходима или нет….!) некомерційну господарську діяльність (обязательно добавить уточнение: -«непосредственно или путем создания предприятий) без мети розподілу прибутку, засновувати підприємства, установи та організації.
Фразу: - «засновувати підприємства, установи та організації», убрать от сюда и отнести в раздел права организаций.

«Фундаментальні принципи щодо статусу неурядових організацій в Європі» на это счет говорят:
« 4. НУО не мають за первинну мету одержання прибутку. Вони не розподіляють прибутки, що є результатом їхніх дій серед їхніх членів чи засновників, але використовують їх для досягнення своїх цілей.» - это совсем иное нежели без мети розподілу прибутку.
В Принципах, речь вообщене не ведеться о том, что распределение прибыли может выступать в качестве цели организации. Как утверждение это полностью безгармотно, целью, основной или не основной может выступать либо не выступать - получение прибыли! Не стоит позориться в юридической безграмотности перед мировым сообществом.

Стаття 19. Права громадських організацій
«2) виступати учасниками цивільно-правових відносин;»
«Фундаментальні принципи щодо статусу неурядових організацій в Європі» на это счет говорят:
«13. НУО з правосуб'єктністю може брати участь у будь-яких законних економічних, ділових чи комерційних діях для того, щоб підтримувати свою неприбуткову діяльність без необхідності
будь-якого спеціального дозволу, але завжди підлягати будь-яким ліцензійним чи регулюючим вимогам, що застосовуються до вказаних дій.»

Необходимо изложить этот пункт в редакции, как она есть в Принципах НУО Европы, иначе неопределенное толкование дает повод для судебных тяжб и разъяснений.

Немаловажный П. 57. Фундаментальных принципов в данном пректе к сожалению, почемуто не нашол отражения в части подчеркнутого:
« 57. Повинні бути ясні, об'єктивні стандарти для будь-якої прийнятності НУО щодо будь-якої форми суспільної підтримки, на кшталт готівки і звільнення від прибуткового та інших податків чи зборів на членські внески, кошти і товари, отримані від донорів чи урядових і міжнародних органів, доходи від інвестицій, орендну плату, гонорари, економічну діяльність і майнові угоди, а також як стимул для пожертвувань через відрахування з оподатковуваного прибутку чи кредити.

Стаття 22. Державний контроль за діяльністю громадських організацій
1. Контроль за діяльністю громадських організацій здійснюють державні органи на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені законами України. – тоже ни какой конкретики, значит проверять будут все кому не лень…Так не пойдет четко указать перечень кто и что контролирует. И чтоб как можно меньше было контроля.
3. У випадку, якщо до органу легалізації надійшла скарга від особи або інформація від державних органів стосовно порушення громадською організацією законодавства про громадські організації, представники органу легалізації мають право перевірити факт порушення шляхом присутності на заходах громадської організації, отримання необхідних документів та/або пояснень.
Что значит «скарга від особи» – это просто донос в НКВД в духе 1937 года. Наверное уточнить нужно что от лица, которое было в хозяйственных или общественных отношениях с организацией, не позже чем в течении 1 года. При наличие каких либо доказательств, фактов, подтверждающих указанные нарушения. А то кверулянты просто будут писать во все инстанции и организацию замучают проверками. Такой подход не приближает вовсе к европейским нормам а отбрасывает назад в историю.
4. Рішення державних органів, що здійснюють контроль, можуть бути оскаржені у встановленому законом порядку до суду. – не смешите народ.
Согласно действующего законодательства Украины ни какие действия проверяющих, (особенно по жалобе) просто невозможно обжаловать в суде, поскольку процедура такая законом не предесмотрена. Суды даже не принимают заявлений. Могу показать прецеденты на своем опыте. Милицию, налоговую, налоговую милицию, БЭП, прокуратуру и пр. действии можно обжаловать только если проверка осуществлялась в рамках уголовного дела.
«Фундаментальні принципи щодо статусу неурядових організацій в Європі» на это счет говорят:
« Нагляд
66. Для того, щоб забезпечити права інших, включаючи її членів і членів інших неурядових організацій, НУО можуть підлягати регулюванню, але вони повинні користуватися перевагами презумпції, що будь-яка діяльність є законною за відсутності протилежних
доказів.
67. НУО не повинні підлягати будь-якому повноваженню на обшук їхніх приміщень і вилучення звідти документів та інших матеріалів без об'єктивних підстав для вжиття таких заходів і попереднього судового дозволу.
68. Адміністративний, цивільний і/чи кримінальний процес може бути належною реакцією в разі, якщо є обгрунтовані підстави вважати, що НУО з правосуб'єктністю не дотримала вимог щодо набуття такої правосуб'єктності.
69. НУО повинні взагалі бути здатними подавати звернення про припинення адміністративної акції, яка вимагає, щоб вони припинили певну діяльність. Відмова на звернення про припинення повинна бути предметом, що тягне судове оскарження.
70. У більшості випадків відповідною санкцією проти НУО є проста вимога внести зміни у її діяльність і/чи накладення адміністративного, цивільного чи кримінального покарання на неї
і/чи на будь-яких безпосередньо відповідальних осіб. Покарання повинні бути засновані на чинному законі і дотримуватися принципу пропорційності.
71. У виняткових обставинах і тільки з непереборними доказами діяльність НУО може призвести до її розпуску…
73. Фундаментальні принципи визначають, що розпуск НУО - кінцеве покарання - повинен використовуватися тільки в крайньому випадку. Такі справи повинні бути надзвичайно рідкісними, і потрібно довести, що є дуже вагома підстава для вживання заходів цього виду. Хоча обгрунтованість цього засобу може видаватися виправданою, він повинен, у свою чергу, також підлягати ефективному судовому розгляду.»

В данном же проекте:
« 2. Підставами для прийняття рішення про примусовий розпуск (ліквідацію) громадських організацій є: -
4) неподання зареєстрованими громадськими організаціями протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону;»
За А вы так прессовать хотите общественные организации…. А если не велась работа или деятельность, нет бухгалтера, ни кто на это внимание вообще не обращал, сначала не была зарегистрирована, потом зарегистрировали ….(особенно в молодежных организациях) ветеранов, инвалидов) Вообще такие суровые меры противоречат и ХКУ!
«Фундаментальні принципи щодо статусу неурядових організацій в Європі» на это счет говорят:
« Основні принципи
8. НУО з правосуб'єктністю повинні мати ті ж самі можливості, які загалом мають й інші юридичні особи, підлягати тим самим адміністративним, цивільним і кримінальним зобов'язанням і санкціям, які взагалі застосовні до них.»

Законодательством Украины определены меры присечения за подобные нарушения, это как правило админ штраф для юр и физ лиц порядка 170 грн!!! Т.о. по отношению к общественным организациям меры ужесточены быть не могут. Это противоречит Украинскому и международному законодательству.
Т.о. п. «4) неподання зареєстрованими громадськими організаціями протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону;» ни как не может быть поводом для роспуска организации, его необходимо исключить.

<<вернуться назад

Copyright © 2004 СГОО "Радуга", г. Севастополь. Все права защищены.  Последнее изменение: 31.01.2009